Mindfulnesstraining

 

  • Heb je het gevoel dat je teveel dingen ‘moet’?

    Slaap je slecht?

    Ben je erg onrustig en moe tegelijkertijd?

    Heb je burn-out klachten?
  • Heb je negatieve gedachten en gevoelens?

  • Voelt je hoofd vol en onrustig?

  • Geniet je niet of te weinig van leuke dingen?

  • Heb je chronische pijn en/of vermoeidheid?

  • Voel je je gestresst en snel afgeleid?

Mindfulnesstraining heeft een aantoonbaar positief effect op het ervaren van en omgaan met angst, pijn, stress, negatieve gedachten/gevoelens. De training is een praktische training in niet-oordelen, een frisse blik, loslaten en vooral: in aandacht. Want waar je aandacht is, daar ben jij. Als je meer aanwezig bent in het moment, gaan gedachten en gevoelens minder met je op de loop. Je bent daardoor meer in staat om te kiezen en doelbewust te handelen in plaats van geleefd te worden te worden door prestatiedruk en automatische denk- en gewoontepatronen.

 

Introductieworkshop

Overweeg je een training? Kom naar een introductieworkshop waarin je aan de hand van oefeningen uit de training kunt kennismaken met Marlou. Data vind je in de agenda

De 8-weekse mindfulnesstraining

De mindfulnesstraining bestaat uit acht wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur. Elke bijeenkomst heeft een thema met bijbehorende oefeningen. We oefenen tijdens de les, er is aandacht voor theorie en we bespreken tussendoor de ervaringen. Vervolgens krijg je oefeningen mee voor thuis, want voor deze praktische training geldt: oefening baart kunst. De eerste helft van de training is gericht op het ervaren en doorbreken van je automatische patronen. Verderop leer je anders om te gaan met stressvolle (werk)situaties en hoe je een vriendelijke, niet-oordelende houding verder kunt integreren thuis en op je werk. Ter ondersteuning krijg je een werkboek en audio oefeningen.

Voorafgaand aan de training is er een individueel intakegesprek.
Voor data locatie en prijzen, zie agenda

Mindfulness vervolg

Ben je op zoek naar een vervolgtraining mindfulness? Kijk dan eens bij de Mindful Zelfcompassie training en bij de Jaartraining.

Stilte ochtend Mindfulness | Compassie

Stilte ochtenden maken onderdeel uit van de 8-weekse mindfulnesstraining. De ochtend is een uitnodiging om te stoppen met rennen en tijd te nemen voor Zijn, niet-doen. Het programma verloopt grotendeels in stilte, de oefeningen worden wel begeleid. We doen mindfulness oefeningen zoals de bodyscan en zitmeditaties. Daarnaast worden ook nieuwe oefeningen aangeboden. Meestal sluiten we af met een gezamenlijke lunch. Voor data locatie en prijzen, zie agenda

Mindfulness en Stem

Je stem is een krachtig en gevoelig instrument om je te laten horen, ruimte in te nemen en je te (durven) laten zien. Stembevrijding gaat over contact maken wat er binnen in je leeft aan gedachten, gevoelens en fysieke sensaties en daar klank aan te geven vanuit een vriendelijke niet-oordelende houding. Je leert om je eigen plek in te nemen door je niet in te houden of kleiner te maken dan je bent, kortom: hoe je mag zijn zoals je bent.